SĖKMĖS ISTORIJOS
- 2021 m. birželio mėn. – 2022 m. birželio mėn. Žmogaus studijų centras sėkmingai įgyvendino tęstinę Valstybės įmonės Registrų centro Metinę vadovų ugdymo programą, kurią sudarė vadovų 360 tyrimas, grupiniai mokymai ir individualios konsultavimo (coaching) sesijos. Mokymų metu dalyviai sukūrė ir įgyvendino projektus, realiai prisidėjusius prie organizacijos veiklos efektyvumo gerinimo.
- 2022 m. Žmogaus studijų centras tęsdamas bendradarbiavima su Ignitis grupe sėkmingai įgyvendino Augančių lyderių ugdymo programą. Įgyvendinant programą, vadovavimo įgūdžių stiprinimo mokymuose dalyvavimo virš 50 Ignitis grupės jaunųjų talentų.
- 2021-2022 m. Žmogaus studijų centras sėkmingai įgyvendino Viešosios įstaigos „Atnaujinkime miestą“ vadovų ir darbuotojų komandos tęstinių mokymų programą.
- Nacionalinei švietimo agentūrai diegiant atnaujintus pedagogų kompetencijų vertinimo, jų pripažinimo ir taikymo profesinėje veikloje instrumentus 2021 m. liepos – 2022 m. vasario mėn. Žmogaus studijų centro lektorių komanda parengė dvi 40 ak. val. programas – „Pedagogų kompetencijų aprašas ir jo praktinis taikymas“ ir „Kompetencijų vertinimo instrumentai“. Pagal parengtas programas sėkmingai apmokė 395 Lietuvos ugdymo įstaigų vadovus, pavaduotojus ir skyrių vedėjus, mokytojus, švietimo pagalbos specialistus.
- Žmogaus studijų centras 2020-2022 m. reikšmingai prisidėjo prie Lietuvos geležinkelių įmonių grupės vadovų ir darbuotojų ugdymo, sėkmingai įgyvendindamas mokymus, skirtus vadovavimo ir lyderystės, psichologinio atsparumo, komunikacijos, emocinės kompetencijos, pokyčių valdymo ir kitoms darbui svarbioms kompetencijoms tobulinti. Mokymuose dalyvavo per 900 įvairaus lygio vadovų ir darbuotojų.
- Žmogaus studijų centras bendradarbiaudamas su Nacionaline švietimo agentūra 2021 m. gegužės – rugsėjo mėn. atliko atnaujintos pretendentų į švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovus kompetencijų vertinimo metodikos išbandymą, pateikė rekomendacijas metodikos tobulinimui.
- Lietuvos automobilių kelių direkcijai prie Susisiekimo ministerijos (siekiant modernizuoti žmogiškųjų išteklių valdymą 2019 m. parengė vadovų, bendrųjų ir profesinių kompetencijų aprašus pateikė susistemintas išvadas ir rekomendacijas dėl tolimesnio kompetencijų modelio integravimo į veiklos valdymo procesus.
- Žmogaus studijų centras, bendradarbiaudamas su draudimo bendrove „Gjensidige“, 2020 m. parengė unikalų, organizacijos vertybėmis grįstą šios įmonės bendrųjų kompetencijų modelį bei kompetencijoms vertinti skirtą praktinį atrankos instrumentą, kurį sudaro virš 150 klausimų, praktinės užduotys ir kandidatų atsakymų vertinimo skalės. Aktyvus, entuziastingas „Gjensidige“ visų lygių vadovų ir darbuotojų Lietuvoje, Latvijoje bei Estijoje įsitraukimas į kompetencijų aprašymą, praktinius kompetencijų vertinimo mokymus, sukūrė visas prielaidas sėkmingam sukurtų instrumentų taikymui.
- Žmogaus studijų centras 2019 m. rugpūčio – 2020 m. liepos mėn. sėkmingai įgyvendino viešojo sektoriaus aukščiausios ir vidurinios grandies vadovų vadovavimo kompetencijų ugdymo projektą. Projekto metu buvo parengtos mokymų programos: „Veiklos valdymo gebėjimų stiprinimas“ ir „Strateginio požiūrio gebėjimų stiprinimas“ bei apmokyta per 1000 valstybės ir savivaldybių įstaigų ir institucijų vidurinės grandies vadovų. Mokymų projekto iniciatorius – Valstybės tarnybos departamentas prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos. Projektas finansuojamas iš Lietuvos Respublikos biudžeto ir ES lėšų.
- 2020 m. lapkričio – gruodžio mėn. Žmogaus studijų centras sėkmingai įgyvendino asmenų aptarnavimo kokybės gerinimo mokymus Migracijos departamente prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos. Pagrindinis mokymų tiklsas – suteikti darbuotojas sisteminių žinių ir praktinių įgūdžių kaip kurti tinkamą organizacjos įvaizdį interesantų aptarnavimo procese, kaip efektyviai valdyti pokalbį bei spręsti sudėtingas aptarnavimo situacijas. Mokymai buvo organizuojami Migracijos departamento darbuotojams visoje Lietuvoje (iš viso apmokyta virš 150 darbuotojų). Dauguma dalyvių pažymėjo, kad didžiausia mokymų nauda – įgyti praktiniai įrankiai, kurios galima taikyti kasdieniame darbe.
- Džiaugiamės sėkmingai prisidėję prie LR Vidaus reikalų ministerijos, Generalinės prokuratūros ir Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybos projekto „Atsako į neapykantos nusikaltimus ir neapykantą kurstančias kalbas Lietuvoje stiprinimas” įgyvendinimo 2019 birželio – 2020 sausio mėn. Projekto metu vykdėme 17 bendrų policijos pareigūnų, prokurorų ir teisėjų mokymų (2 dienų) temomis „Neapykantos nusikaltimų ir neapykantą kurstančių kalbų poveikis. Bendravimo su nukentėjusiaisiais ypatumai“ ir „Neapykantos nusikaltimų ir neapykantą kurstančių kalbų atpažinimas ir baudžiamosios atsakomybės taikymas“ Vilniuje, Panevėžyje, Klaipėdoje, Šiauliuose ir Kaune (mokymuose dalyvavo 132 policijos pareigūnai, 109 prokurorai ir 76 teisėjai). Projektas buvo finansuojamas iš Europos Sąjungos Teisių, lygybės ir pilietybės programos (2014–2020) lėšų.
- Vienos iš didžiausių tarptautinių farmacijos kompanijų Sandoz atstovybė Lietuvoje pasirinko Žmogaus studijų centrą partneriu formuojant į skirtybių įtraukimą orienuotą organizacijos kultūrą. Projekto įgyvendinimo metu Sandoz atstovybės Lietuvoje darbuotojai turėjo galimybę įsivertinti savo asmenybės profilį, dominuojantį tarpasmeninės sąveikos stilių bei, individualių konsultacijų metu, susidaryti asmeninį ugdymo planą. Bendrų mokymų ciklo metu Sandoz darbuotojai ugdė bendradarbiavimo ir komunikacijos su skirtingo tipo asmenybėmis įgūždius bei parengė įsitraukimo kultūrą formuojančias komandinio bendradarbiavimo taisykles. Pirmas projekto etapas įgyvendintas 2019 m. spalio-gruodžio mėn., antras projekto etapas numatomas įgyvendinti 2020-2021 m.
- Žmogaus studijų centras sėkmingai tęsia bendradarbiavimą su Toyota Baltic AS (TBA) ugdant Toyota atstovybių Lietuvoje darbuotojų klientų aptarnavimo (tiesiogiai ir telefonu), pardavimų, derybų, komunikacijos įgūdžius. 2019 m. mokymuose iš viso dalyvavo virš 60 Toyota atstovybių Lietuvoje darbuotojų.
- Žmogaus studijų centras sėkmingai įgyvendino Nestle Baltics komandų Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje stiprinimo projekto 2019 m. etapą. Šio projekto tikslas – didinti komandų dirbančių Baltijos šalyse bendradarbiavimą ir komunikaciją siekiant bendrų organizacijos tikslų.
- Žmogaus studijų centras sėkmingai įgyvendino LITGRID, AB vadovų kompetencijų, taikant 360 laipsnių metodiką, vertinimo projektą. Projekto metu įvertintos bendrovės aukščiausios ir viduriniosios grandies vadovų (viso 46 vadovai) bendrosios ir vadovavimo kompetencijos (pagal bendrovės kompetencijų modelį), pravesti individualūs vadovų ugdymo pokalbiai bei pasiūlytos gairės dėl tolimesnio benndrovės vadovų kompetencijų ugdymo. Projektas įgyvendintas 2019 m. lapkričio – 2020 m. kovo mėn.
- Žmogaus studijų centras didžiuojasi galėdamas prisidėti prie Lietuvos geležinkelių veiklos efektyvumo didinimo. Atsižvelgiant į organizacijos poreikį Žmogaus studijų centras parengė ir organizacijoje įdiegė Lietuvos geležinkelių Personalo departamento klientų aptarnavimo standartą. Pagrindinis įgyvendinto projekto tikslas – gerinti vidinę organizacijos komunikaciją ir teikiamų paslaugų vidiniams klientams kokybę. Projektas įgyvendintas 2019 m. vasario – liepos mėnesiais.
- 2017 m. Žmogaus studijų centras UAB „Ermitažas“ parduotuvių tinkle visoje Lietuvoje įdiegė klientų aptarnavimo kokybės valdymo sistemą. Diegiant sistemą buvo atnaujintas UAB „Ermitažas“ klientų aptarnavimo kokybės standartas, parengtas klientų aptarnavimo kokybės monitoringo aprašas bei atlikti „slapto pirkėjo“ tyrimai visuose Ermitažo ir Arkoramos parduotuvėse.
- Žmogaus studijų centras 2017 m. sėkmingai įgyvendino unikalų pacientų aptarnavimo kokybės lygio nustatymo tyrimą VšĮ „Karoliniškių poliklinika“. Šis tyrimas – vienas iš pirmųjų bandymų Lietuvoje įvertinti pacientų aptarnavimo kokybės lygį taikant vieną iš pažangiausių „slapto kliento“ tyrimo metodą. Tyrimo metu buvo atlikta virš 50 imitacinių vizitų pas skirtingos profesinės kvalifikacijos gydytojus, taip pat įvertintas slaugytojų, laboratorijos, registratūros darbuotojų aptarnavimo kokybės lygis. Atliktas tyrimas leido pateikti išsamias išvadas ir kryptingas rekomendacijas dėl tolimesnio pacientų aptarnavimo kokybės gerinimo įstaigoje.
- 2017 m. Žmogaus studijų centras atliko išsamų Nacionalinės mokėjimo agentūros prie žemės ūkio ministerijos (NMA) klientų aptarnavimo kokybės įvertinimą visose Lietuvos apskrityse esančiuose NMA padaliniuose atlikdami „slapto kliento“ tyrimą.
- 2017 m. tęsėme pradėtus Valstybės tarnybos departamento inicijuotus žmogiškųjų išteklių valdymo tobulinimo projektus 2012 m. parengėme bendrųjų mąstymo gebėjimų, bendrųjų kompetencijų ir vadovavimo gebėjimų vertinimo užduotis, išsamų geriausias šiuolaikines praktikas integruojantį atrankos interviu (egzamino žodžiu) gidą –„Praktinį vadovą valstybės tarnautojų atrankos komisijoms“, kurie iki šiol sėkmingai taikomi valstybės tarnautojų atrankose. Pagal parengtą naują atrankos interviu metodiką apmokėme per 1000 viešojo sektoriaus įstaigų vadovų ir personalo specialistų, atrankos komisijų narių.
Šią gerąją praktiką pritaikėme 2016-2017 m. įgyvendindami LR Vidaus reikalų ministerijos inicijuotus „Atrankos metodų“ mokymus statutinių įstaigų valstybės tarnautojams (pasieniečiams, gaisrininkams, policininkams ir kt.). Mokymus sėkmingai baigė per 650 dalyvių iš 24 įstaigų. - 2017 m. kartu su Žmogaus teisių stebėjimo instituto sutelkta ekspertų grupe Žmogaus studijų centro ekspertai – dr. Edita Dereškevičiūtė ir dr. Gintaras Chomentauskas – parengė praktinį vadovą pareigūnams, kuriame išdėstyti praktiniai patarimai, kaip bendrauti su nusikaltimų aukomis, kad būtų atsižvelgta į jų poreikius, veiksmingiau užtikrintos jų teisės ir kartu didinamas asmenų pasitikėjimas teisėsaugos institucijomis. Praktinis vadovas parengtas vykdant Europos Sąjungos Teisingumo programos finansuojamą projektą „Veiksmingas nukentėjusiųjų teisių užtikrinimas“ („Improved Response to Victims of Crime“).
- 2016-2017 m. įgyvendindami Policijos departamento prie VRM projektą „Lietuvos ir Norvegijos policijos bendradarbiavimas ir gebėjimų stiprinimas kovojant su smurtu artimoje aplinkoje ir smurtu lyties pagrindu parengėme ir išleidome knygą „Smurtas artimoje aplinkoje: atpažinimas, pagalba, prevencija“ (autoriai – G. Chomentauskas, E. Dereškevičiūtė, D. Murauskienė). Įvykdėme mokymus 200 policijos pareigūnų, nevyriausybinių organizacijų, bendruomenių ir kitų institucijų atstovų, skirtų pasirengti savarankiškai vykdyti švietėjišką veiklą ir mokymus visuomenei smurto artimoje aplinkoje prevencijai vykdyti, taip pat bendradarbiavimui gerinti tarp policijos pareigūnų, NVO ir kitų suinteresuotų šalių.
- 2015-2017 m. bendradarbiaudami su Policijos departamentu prie VRM, Lietuvos policijos mokykla, Belgijos Federaline policija ir Latvijos Nacionaline policija parengėme ir sėkmingai įgyvendinome Erasmus+ strateginių partnerysčių projektą „PC LAW. Police Commissioners: Leadership Aspires Wisdom“: sukūrėme unikalią, policijos vadovų atrankai specifiškai pritaikytą kompetencijų vertinimo metodiką „Įvertinimo centras“, kuri bus taikoma vertinant pareigūnų, pretenduojančių tapti policijos vadovais, strateginės, vadybos ir lyderystės kompetencijas, parengėmeinovatyvią, modernias ugdymosi technologijos ir procesus integruojančią policijos vadovų mokymų programą (atrankos metodika ir mokymų programa išbandyta Lietuvoje ir Latvijoje vertinant ir mokant policijos komisariatų vadovus). Taip pat žr.:http://www.erasmus-plius.lt/rezultatas/lyderyste-lietuvos-policijos-vadovu-atrankoje-218
- 2016 m. Nacionalinei teismų administracijai inicijavus Lietuvos teismuose naują savanorio institutą parengėme metodinį leidinį teismų savanoriams „Savanorio vadovas: kaip teikti paramą nukentėjusiesiems ir liudytojams teisme“ bei apmokėme 60 pirmųjų teismo savanorių.
- 2015-2016 m. Išplėtėme teikiamų paslaugų geografiją. Žmogaus studijų centro ekspertai – dr. Edita Dereškevičiūtė ir dr. Gintaras Chomentauskas – bendradarbiaudami UAB „Ernst&Young Baltic“, Armėnijos Respublikos finansų ministerijai sukūrė šiuolaikinius žmogiškųjų išteklių valdymo instrumentus: kompetencijų modelį (bendrųjų, vadybinių ir žmogiškųjų išteklių valdymo srities kompetencijų aprašus) ir kompetencijų nustatymo metodologiją, metodines rekomendacijas, kaip tobulinti personalo atrankos, vertinimo, mokymo ir ugdymo, karjeros planavimo sistemas, mokymosi poreikių nustatymo ir mokymo plano sudarymo metodologiją; pagal metodologiją įvertino vieno padalinio darbuotojų mokymosi poreikius ir parengė pavyzdinį jų mokymų planą. Armėnijos Respublikos finansų ministerijos Personalo departamento darbuotojus apmokė taikyti parengtus instrumentus.
- 2014-2016 m. išlaikydami asmenų aptarnavimo tobulinimo viešąjame sektoriuje veiklų tęstinumą (šias veiklas pradėjome prieš dešimtmetį – bendradarbiaudami su VMI, jai inicijavus modernių aptarnavimo kokybės sistemų diegimą), įgyvendinome Nacionalinės teismų administracijos projektą „Teismų sistemos atstovų (įskaitant teisėjų, teismo darbuotojų ir NTA atstovų) kompetencijos gerinimas (mokymas)“: 10 Lietuvos teismų įdiegėme į šiuolaikines į kokybišką klientų aptarnavimą orientuotas kokybės vadybos sistemas – parengėme ir išleidome „Asmenų aptarnavimo teismuose standartą“ (autoriai: dr. Gintaras Chomentauskas, dr. Edita Dereškevičiūtė, Justinas Burokas, ISSN 2424-4058), parengėme asmenų aptarnavimo teismuose kokybės kontrolės ir monitoringo kriterijus bei metodiką, įvykdėme slapto kliento tyrimus, pagal Standartą parengėme mokymų programą ir apmokėme 560 teismų darbuotojų. Parengėme Paslaugų teikimo kokybės gerinimo mokymų programą, pagal kurią apmokėme 831 LR teismų darbuotojus, teisėjus.
- 2014-2015 m. sėkmingai įgyvendinome Nacionalinės teismų administracijos projektą „Geresnė pagalba liudytojams ir nusikaltimų aukoms teismo procese, įskaitant saugumo teismų pastatuose sustiprinimą“. Projekto metu parengėme ir išleidome knygą apie tinkamą elgesį su pažeidžiamomis grupėmis „Psichologinė parama aukoms ir liudytojams bei jų apsauga teismo procese“ (autoriai: dr. Gintaras Chomentauskas, dr. Edita Dereškevičiūtė, Dovilė Murauskienė, ISBN 978-609-438-012-9). Sukūrėme 16 akad. val. mokymų programą apie psichologinę pagalbą, psichologinio ir fizinio saugumo užtikrinimą bei pažeidžiamų grupių apsaugą teismo procese bei pagal ją suorganizavome ir įgyvendinome mokymus teismų sistemos, Nacionalinės teismų administracijos ir nevyriausybinių organizacijų atstovams (viso apmokyta 600 asmenų).